مهران مدیری با «گل یا پوچ» در نمایش خانگی حرم رضوی محلی برای جاودانه شدن آثار هنری | اختتامیه و نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره هنری «گنجینه مهر» برگزار شد + فیلم تهدید به بمب گذاری در جشنواره کن، ورودی کاخ را بست پخش فیلم «خانواده ملیله‌چی» در زادروز شهرام عبدلی + زمان پخش تشویق، اما استون در جشنواره کن برای «انواع مهربانی» «اسکار» به روایت امیر کربلایی‌زاده «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی در خاک آرام گرفت + تصاویر همه چیز درباره سریال بدل علی مسعودی + خلاصه داستان، زمان پخش و بازیگران آخرین وضعیت کیانوش عیاری در بیمارستان قسمت‌های جدید «سرزمین مادری» به آنتن نمی رسد زمان پخش «پایتخت ۷» مشخص شد پخش فصل جدید «تا نیایش» از حرم مطهر امام رضا (ع) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عکس‌نوشت | آن عکس فقط یک جایزه نبود پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد کتاب «شیعه» به کتابفروشی‌ها آمد مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره عثمان محمدپرست، خنیاگری که سازش برای خیر کوک بود
سرخط خبرها

کتاب «ابوالقاسم سحاب» به کتابفروشی ها رسید

  • کد خبر: ۱۹۰۵۶۶
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
کتاب «ابوالقاسم سحاب» به کتابفروشی ها رسید
کتاب «ابوالقاسم سحاب» نوشته مسعود آدینه‌وند، توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کتاب «ابوالقاسم سحاب» نوشته مسعود آدینه‌وند به تازگی به عنوان سی و چهارمین کتاب از مجموعه پژوهشی شخصیت‌های مانا توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب، پژوهشی کوتاه درباره زندگی و اقدامات علمی و فرهنگی ابوالقاسم سحاب تفرشی چهره ماندگار فرهنگ ایرانی با تکیه بر مراحل مختلف حیات و بررسی اجمالی اندیشه‌ها و آثار او به عنوان یکی از مفاخر علمی و فرهنگی ایران در دوره متأخر قاجار و پهلوی اول و دوم است.

ابوالقاسم سحاب پدر علم نقشه‬ ‏کشی و جغرافیای تصویری و از بانیان دانش جغرافیای جدید بوده که بعد از تحصیل در علوم جدید، سال‌ها در وزارت معارف و مدارس مختلف کشور خدمت کرده و مدارس جدیدی هم دایر کرد. سحاب تفرشی به عنوان یک کنشگر فرهنگی برای توسعه معارف و افزایش تعداد افراد باسواد در تهران و دیگر نقاط کشور تلاش زیادی کرد و با شناخت نسبتاً عمیقی که از جامعه و حکومت ایران داشت، از یک منظر به آسیب‌شناسی اوضاع داخلی به‌ویژه ساختار وزارت معارف و نظام آموزشی و اداری کشور پرداخت.

کتاب «ابوالقاسم سحاب» از مجموعه شخصیت‌های مانا شامل سه فصل «مروری بر زندگانی ابوالقاسم سحاب»، «دیدگاه‌ها و اندیشه‌ها» و «آثار و مکتوبات» است. در پایان کتاب نیز فهرست آثار و اسناد و تصاویر این شخصیت برجسته جمع‌آوری شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«بیگاری کشیدن از اطفال، عدم حس مسئولیت آموزگار و رشوه گرفتن از محصلان از دیگر معایب نظام مکتب‌خانه‌ای بود. همین‏طور بیشتر کار‌های منزل معلم از قبیل آب آوردن، از وظایف محصلان مکتب‌خانه به‌شمار می‌رفت. در موقع استراحت، معلم در وسط مکتب دراز می‌کشید و یکی از شاگردان دستمالی به چوب بسته و با آن معلم را باد می‌زد، معلم تقاضای انعام می‌کرد و این موضوع بر دشواری کار شاگردان می‌افزود و اگر کسی از عهده‌ی آن بر نمی‌آمد، گاهی اخراج هم می‌شد.»

این کتاب با ۱۷۶ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۹۴ هزار تومان عرضه شده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->